In-company workshop Klantgericht werken

Data:
in overleg

Tarief:
€ 650,-

De klant is koning is een welbekend en oud Nederlands spreekwoord. Maar wat als de klant zich nu niet bepaald gedraagt als een koning? Wat doe je dan? Vind je het een uitdaging om correct om te gaan met (interne of externe) klanten? Goede samenwerking en communicatieve vaardigheden zijn belangrijk om klantvriendelijk te kunnen werken. In deze in-company workshop Klantgericht werken leer je om je te verplaatsen in de klant en wordt duidelijk hoe je om kunt gaan met lastige situaties.

 

DoelIn-company workshop klantgericht werken

Klantgerichtheid vormt het centrale thema van de training.

  • Hoe verloopt het contact met de klanten?
  • Hoe kan men zich communicatiever opstellen en betere service verlenen?
  • Welke stappen kunnen genomen worden om klantgerichter te handelen?

De trainer besteedt aandacht aan algemene sociale en communicatieve vaardigheden die medewerkers nodig
hebben in de dagelijkse werksituatie.

 

Werkwijze

De deelnemers oefenen zowel in tweetallen als in groepsverband.
Bij het nabespreken van de oefeningen maakt de trainer gebruik van video-opnamen en van waarnemingen van de deelnemers.
In de oefeningen krijgen de deelnemers voortdurend een spiegel voorgehouden: ze zien daarin hoe ze zelf omgaan met klanten (en klanten met hen) en leren wat ze daar nog aan kunnen verbeteren.

 

Programma-onderdelen

  • klantgerichtheid
  • analytisch luisteren
  • standpunten en argumenten
  • afstemmen van de formulering
  • de telefoon
  • omgaan met klachten
  • “nee” verkopen

 

Wil je meer informatie, dan kan je ons telefonisch bereiken
op 024-323 97 25 of mailen naar info@logikos.nl